Синедејс ми е стара љубов. Неколку години врската ни беше 'на далечина', и фестивалот толку ми недостасуваше што му пишував љубовни писма од студениот Монтреал. Годинава конечно сме заедно во Скопје, па решив да го живнам блогов за да го овековечам моментот. Постов ќе го ажурирам секогаш кога ќе имам нешто да пишам за годинешново издание на Синедејс, па да видиме како ќе се развива љубовнава приказна:)
Alone at my Wedding - Marta Bergman (2018)
Картите за Alone at my wedding вклучуваа и проекција на македонскиот краткометражен филм Готлиб. За жал, Фросина се испразни после премиерата на Готлиб (види подолу) и многу малку луѓе останаа да го погледнат филмот што следеше. Оние малкуте беа наградени со нежна приказна за Памела (Alina Serban), Ромка од Романија која во потрага по подобар живот завршува како невеста по порачка. Не, мажот не е монструм, а ни Памела не е цвеќе за мирисање. Се гледа дека режисерката Marta Bergman се калела на документарци, а првиот игран филм ѝ ја донесе и главната награда на Синедејс.
The Favourite - Yorgos Lanthimos (2018)
Shoplifters - Hirokazu Kore-eda (2018)
Ако некој сака да погледа под исполираната површина на Јапонија, им препорачувам да го погледнат Shoplifters, златната палма од Кан и најдобриот филм што го видов на Синедејс. Како и во прекрасните Like Father Like Son и After the Storm, Kore-eda и во најновиот филм се занимава со прашањето што значи да имаш семејство. Дали е подобро да бидеш со твоите родени родители по секоја цена, или секој треба да има право да си го избере семејството што го посакува? Нормално, ова е лажна дилема без лесно решение, а судбината на главните ликови во Shoplifters ме потсети дека крвта е (само/дури) 80 проценти вода. (Целосен осврт тука.)
Darkest Hour - Joe Wright (2017)
The Happy Prince - Rupert Everett (2018)
Isle of Dogs - Wes Anderson (2018)

Fantastic Mr. Fox имаше одлична анимација и приказна достојна за неа. Додека да се одлучи да направи втор stop-motion филм, Wes Anderson заборави на важноста на квалитетно сценарио. Како и во Grand Budapest Hotel, и тука формата царува над суштината. Јес да суши сцената е прекрасна!
Everybody Knows - Asghar Farhadi (2018)

Во последно време сè потенка е линијата помеѓу шпанска серија и филм на Asghar Farhadi. Откако создаде ремек-дело со суптилниот A Separation, неговите сценарија почнаа да забегуваат во коинциденции, а ликовите почнаа да се однесуваат сè понеразбирливо. Ова беше очигледно и во неговиот втор Оскаровец (The past), ама во Everybody Knows 'шпанскиот' елемент е вклучен на 11-ка. Не само што целата екипа изгледа како да излегла од некоја теленовела, туку и приказната не знае дали сака да биде романса, tearjerker, или whodunnit трилер. Исходот е изненадувачки предвидлив за секој што прочитал барем една книга од Агата Кристи, дури и ако ја земете предвид последната сцена на скалите каде има еден конечен plot twist.
The House that Jack Built - Lars Von Trier (2018)
Рецептот за гледање на поновите филмови од Von Trier e многу лесен. Еден: Дај си 15 минути за да одредиш во кој правец му забегал мозокот на Lars во оваа прилика. Два: Подготви се за долго шлајфување во истата насока, опсесивно-компулсивно организирано во епизоди и прошарано со енциклопедиски тривијалности и алегориски излети. Три: Стрпи се за филмот конечно да убаци во брзина и да ги извози последните 15 минути со манијакално темпо. Во најновата инкарнација на овој рецепт, на серискиот убиец Џек (Matt Dillon) му требаат два ипол саати да ја изгради неговата куќа. Да, куќата е импресивна, ама можев комотно да дремнам додека Џек ги влечкаше тулите. Сепак финалето е незаборавно, и како поетска правда за Џек, и како сведоштво за длабочините на депресијата на Von Trier, која еве веќе неколку децении ја следиме преку филмското платно.
Готлиб - Крсте Господиновски (2018)
The Happy Prince - Rupert Everett (2018)
White Crow - Ralph Fiennes (2018)

No comments :
Post a Comment